Általános szerződési feltételek

A jelen Általános szerződési feltételek (továbbiakban: ÁSZF) a ZsuzsiFizio honlap és webáruház,  használatának feltételeit tartalmazza az alábbiak szerint:

A honlapon történő regisztráció és a webáruházban történő vásárlás kizárólag jelen ÁSZF elfogadásával jöhet létre. Jelen dokumentum alapján megkötött szerződések nem kerülnek iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerülnek megkötésre, későbbiekben nem kereshetők vissza, nem minősülnek írásbeli szerződésnek, az ÁSZF magyar nyelvű, magatartási kódexre nem utal, ugyanakkor vállalkozó magára nézve teljes mértékben kötelezőnek és betartandónak tekinti a 2008. évi XLVII. törvényt a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen magatartás tilalmáról. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a következő weboldalról: https://zsuzsifizio.hu/aszf/ és letölthető az ott található „Általános Szerződési Feltételek – nyomtatható változat” hivatkozásról.

1. Üzemeltetői adatok

  • Szűcs-Balázs Zsuzsanna egyéni vállalkozó
  • Székhelye / levelezési címe: 2344 Dömsöd, Bíró u. 18/A
  • Telefon: +36-70-941-6609
  • E-mail cím: info@zsuzsifizio.hu
  • Egyéni vállalkozó nyilvántartási száma: 25714682
  • Adószám: 60977418-1-33

A szolgáltató a jelen Általános Szerződési Feltételekben a továbbiakban: üzemeltető/szolgáltató.

2. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

A szerződés tárgya az üzemeltető által működtetett  ZsuzsiFizio internetes áruházban található valamennyi termék és a honlapon felsorolt valamennyi szolgáltatás (a továbbiakban: Termék).

A weboldalon a mindenkori készletünknek megfelelő termékeket tüntetjük fel. Lehetőség van egyedi párna megrendelésére is. Erre nézve az „Egyedi termékek megrendelése” címszó alatt, lejjebb talál információkat. Figyelmeztetés: A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben csak illusztrációként szerepelnek.

3. Rendelési információk

A megjelenített termékek a webáruházon keresztül, online rendelhetőek meg, termékkategóriától függően a Magyar Posta Zrt. vagy a GLS Futárszolgálat (továbbiakban: Fuvarozó) által történő házhozszállítással vagy személyesen a megrendelő, vagy meghatalmazottja általi átvétellel.

A termékekre vonatkozóan megjelenített árak bruttó árak, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját.

Amennyiben az üzemeltető hibás árat tüntet fel a termék mellett, a tőle elvárható gondosság ellenére, és a termék ára annak általánosan elfogadott árától eltér, úgy az üzemeltető nem köteles a terméket a hibás áron szolgáltatni, de köteles a megrendelés visszaigazolásában felajánlani a vásárló részére a valós áron történő vásárlás lehetőségét. Amennyiben a vásárló ezzel a lehetőséggel nem kíván élni, úgy megilleti a szerződéstől való egyoldalú elállás joga.

Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra. A részletes szállítási díjszabás a jelen szerződési feltételek része, a Szállítási feltételek menüpont alatt.

Webáruházunkban kategóriák szerint böngészhet a megvásárolható termékek, szolgáltatások között. A felsorolt termékek mellett megtekintheti azok rövid leírását, árát, egyéb tulajdonságait, a teljesség igénye nélkül. Amennyiben ennél részletesebb tájékoztatásra van szüksége, úgy az üzemeltetői adatok között rögzített telefonszámon szíveskedjen felvenni a kapcsolatot az üzemeltetővel.

Felhívjuk a figyelmet, hogy a weboldalon értékesített termékek részben egyedi, kézzel készített termékek, illetve viszonteladói termékek. Az eladásra kínált kézi készítésű termékek nem minden esetben egyeznek a valódi megjelenéssel, mert az függ a fénykép és színek tekintetében a használt webböngésző és monitor beállításától.

Emiatt a webáruházban szereplő fotón látható termék kismértékben, nem lényeges módon eltérhet a megrendelés teljesítése során az Ön részére megküldésre kerülő terméktől. Kérjük, hogy megrendelését ennek figyelembevételével küldje meg a részünkre. A kismértékű eltérések nem jelentik a Szolgáltató nem szerződésszerű teljesítését, emiatt szavatossági igényt, vagy a szerződésszegés jogkövetkezményeit érvényesíteni nem lehet.

A Szolgáltató a termékek értékesítésére vonatkozó ajánlatához addig van kötve, amíg egy adott termék a weboldalon elérhető. A honlapon meg nem található termékre megrendelést nem lehet leadni, kivéve az egyedi párnák rendelését. Erre nézve az „Egyedi termékek megrendelése” címszó alatt, lejjebb talál információkat.

3.1. A rendelés menete

A. A termék melletti „Kosárba vele!” gombra kattintva a terméket a Kosárba helyezheti.

A termékeket a Kosárba helyezheti bejelentkezés nélkül is, azonban a tényleges megrendelés előtt Önnek be kell lépnie a rendszerbe. Ezt csak akkor tudja megtenni, ha regisztrálja magát. A regisztrációt a következő menüpont alatt találja: https://zsuzsifizio.hu/fiokom/

Ha Ön regisztrált vásárló, de elfelejtette jelszavát, használja a Bejelentkezés oldalon a jelszó emlékeztetőt. Ha itt megadja a regisztrált e-mail címét, akkor a jelszavát e-mailben elküldjük Önnek. Belépést a Bejelentkezés menüpont segítségével végezheti el. Itt adja meg regisztrált e-mail címét és jelszavát, majd nyomja meg a belépés gombot. Ha sikeres a belépés, akkor az ablak jobb felső sarkában megjelenik az Ön neve, az egeret afölött lebegtetve az adatlap szerkesztése és a kilépés gomb, amely segítségével elhagyhatja az áruházat.

B. A kosár tartalmát a jobb felső sarokban levő Kosár jel segítségével ellenőrizheti, szerkesztheti. Lehetőség van arra, hogy megtekintse a kosárba tett termékeket, módosítsa azok rendelni kívánt mennyiségét, illetve törölheti az adott tételt. Lehetőség van a kosár teljes kiürítésére is. Amennyiben szeretne további terméket kosárba helyezni, válassza a „vásárlás folytatása” gombot. Ha minden rendben van és a megrendelés mellett döntött, akkor a „Pénztár” gombot megnyomva kiválaszthatja a fizetési és szállítási módot, majd véglegesítheti a megrendelését.

C. Miután véglegesítette rendelését, a megadott e-mail címére küldünk Önnek egy automatikus visszaigazolást, amely tartalmazza megrendelése adatait. Amennyiben nem kap ilyen levelet, a rendszer nem fogadta el megrendelését. Ilyen esetben kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, a már jelzett módon, az üzemeltetői adatok segítségével.

Miután elvégeztük megrendelésének feldolgozását, a megadott e-mail címére küldünk Önnek egy Megrendelés lezárva visszaigazolást. A termék kiszállítására csak ezt követően kerül sor.

4. Regisztráció

Amennyiben vásárolni szeretne, úgy az első vásárlás alkalmával meg kell adnia a vásárláshoz szükséges adatokat is, így a nevét, számlázási és szállítási adatait, e-mail címét, valamint a későbbi belépéshez szükséges jelszavát. A regisztráció véglegesítése előtt szükséges a regisztrációs feltételek elfogadása is. A regisztrációt e-mailben visszaigazolja a rendszer. A vevő köteles az általa megadott jelszót bizalmasan kezelni. Amennyiben az azonosítás során a vevő egyedi azonosítója és jelszava helyes megadását követően a vevő adatai arra jogosulatlan harmadik személy birtokába kerültek, az ebből eredő károkért, illetve hátrányokért az Adatkezelő felelősséget nem vállal. A felhasználók e-mail címük megadásával hozzájárulnak ahhoz, hogy az üzemeltető/ szolgáltató technikai jellegű üzenetet küldjön számukra. A regisztrált adatokat az üzemeltető kérelemre törli a rendszerből. A törlési kérelem biztonsági okokból csak akkor lesz érvényes, ha a törlési kérelmet a felhasználó e-mailben megerősíti, így elkerülhető, hogy valaki szándékosan vagy tévedésből mást töröljön a regisztrációs adatbázisból. A regisztrációt az e-mail cím azonosítja, tehát egy e-mail címet csak egyszer lehet regisztrálni.

A regisztráció a fent leírt bizalmas jelszókezelésen felül más kötelezettségekkel nem jár.

5. A megrendelések feldolgozása

A megrendelés kézhezvételét két munkanapon belül e-mailben visszaigazoljuk a megrendelésben feltüntetett email címre küldött elektronikus levélben. Amennyiben rosszul töltötte ki a megrendelést és nem helyesen adta meg email címét, úgy a megrendelését sem visszaigazolni, sem teljesíteni nem tudjuk. A megrendelés nem helyes kitöltéséből eredő kényelmetlenségekért, károkért felelősséget nem vállalunk. Amennyiben a visszaigazolás a megrendelés elküldését követő második munkanap 24 óráig nem érkezik meg a vevőhöz, a vevő mentesül az ajánlati kötöttség alól.

A visszaigazolás kizárólag a megrendelés kézhezvételét és nem annak elfogadását, vagyis nem a szerződés felek közötti létrejöttét bizonyítja. A megrendelt termékek értékesítésére vonatkozó szerződés a felek között akkor jön létre, amikor a szolgáltató e-mailben tájékoztatja a vevőt a teljesítésről, azaz a termékek szállítónak való átadásáról. Amennyiben a megrendelést valamilyen elháríthatatlan ok miatt nem tudjuk a jelen ÁSZF szerinti feltételekkel teljesíteni, úgy erről, a megrendelés visszaigazolását követően a lehető leghamarabb emailben értesítjük.

Az elfogadott megrendelés teljesítési határideje a raktáron lévő termékek esetében a visszaigazolástól számítva 5 munkanap. Abban az esetben, ha a termék nincs raktáron, úgy a teljesíthetőségtől függően 2–6 hét. Ezt a tényt a visszaigazolással együtt jelezzük.

6. A megrendelt termék ellenértékének és a házhoz szállítás díjának fizetési módja

A kiválasztott termék(ek) mellett feltüntetett ár(ak) forintban értendők. A kiválasztott termék(ek) mellett feltüntetett ár(ak) bruttó árak, az ÁFÁ-t tartalmazzák.

A vételár kiegyenlítésére az alábbi fizetési módokon van lehetőség:

1. Személyes átvétel esetén készpénzben

Átvétel helye: szolgáltató székhelyén, munkaidőben, előre egyeztetett időpontban.

2. Előre átutalással

A felhasználó a visszaigazoló e-mail során értesül az eladó számlaszámáról, ahová a megállapított összeget Forintban tudja átutalni. Az átutalást a vevő a számára megszokott módon (általában saját netbankján keresztül, vagy személyesen számlavezető bankjában) végezheti el.

A termékek árán kívül szállítási díjat kell még a vevőnek fizetnie. A szállítási díj magában foglalja a csomagolási és a szállítási költséget. A szállítási díj Magyarországon belül a Fuvarozó (termékkategóriától függően a Magyar Posta Zrt. vagy a GLS Futárszolgálat) mindenkor hatályos szállítási díjszabásához igazodik. A szolgáltató Magyarország területén belül ajánlott elsőbbségi küldeményként adja postára a megrendelt termékeket.

Az Európából megrendelt termék(ek)et szintén a Fuvarozóval (a Magyar Posta Zrt. vagy a GLS Futárszolgálat) küldjük el.

6.1. Házhoz szállítás díjszabása

Mindezek alapján a jelen ÁSZF hatálybalépésének napján a szállítási díjak a következők:

Banki átutalással történő fizetés és magyarországi szállítási cím esetén csomagonként:

  • 0-15 000 Ft rendelési értékig 1650,- Ft
  • 15.000,- Ft összértéket meghaladó vásárlás esetén a szállítás ingyenes

Külföldi szállítás esetén célországtól, mérettől és tömegtől függően 8000-66000 Ft (a legtöbb EU-s országba célországtól, mérettől és tömegtől függően 8000-21000 Ft)

A szállítási díjak a fuvarozó(k) díjszabásának a módosulása esetén változhatnak, melyet minden esetben a jelen ÁSZF-ben közzéteszünk.

A megrendelt termékek árát banki átutalással, személyes átvétel esetén készpénzben lehet kifizetni. A fizetés módját a „Pénztár” oldal „Fizetési mód” menüpontja alatt kell kiválasztani.

Amennyiben a vevő banki átutalás fizetést választott a megrendelésben, és a megrendelt termékek ára a megrendelés visszaigazolását követő 5 munkanapon belül nem kerül kifizetésre (a szolgáltató bankszámláján jóváírásra), úgy a szolgáltató szabadul az ajánlati kötöttség alól és nem köteles a megrendelés teljesítésére.

A megrendelt termékek árát és a szállítási költséget is tartalmazó számlát a szolgáltató, a termékekkel egy időben küldi meg a vevő részére.

7. Szállítási határidő

A megrendelést követően, ha banki átutalással történik a fizetés, akkor a megrendelt termék(ek) árának a szolgáltató részére történő jóváírását követő 5 munkanapon belül átadjuk kiszállításra. A megrendelt termékeket a Fuvarozó (termékkategóriától függően a Magyar Posta Zrt. vagy a GLS Futárszolgálat) szállítja házhoz. A szolgáltató az átadás határidejéért vállal felelősséget. A kiszállítás a Fuvarozó saját üzletszabályzata szerinti határidőn belül történik meg.

Kérjük a csomag sértetlenségét a kézbesítő jelenlétében szíveskedjék ellenőrizni! Ha sérülést lát, vetessen fel jegyzőkönyvet, s ne vegye át a csomagot. Utólagos reklamációra, illetve az alább szabályozott elállásra a termék sérülése okán akkor van lehetősége a vevőnek, ha a csomag fizikai sérüléséről szóló jegyzőkönyvet a reklamációval, illetve az elállásról szóló nyilatkozatával együtt részünkre bemutatja. Az elállás jogának esetleges gyakorlásának megkönnyítése végett kérjük, hogy a küldemény átvételének időpontjáról a kézbesítőtől kérjen igazolást, de legalább kérje meg a kézbesítőt, hogy írja alá dátumozva az átvett küldemény csomagolását, vagy az átvételi elismervény vevőnél maradó példányát, amelyeket kérjük, őrizzen meg. Amennyiben élni kíván az elállási jogával (lásd alább), úgy ezen igazolás másolatát is mellékelje elállási nyilatkozatához.

8. Házhoz szállítási információk

A webáruházunkban megrendelt termékeket kizárólag a Fuvarozó (termékkategóriától függően a Magyar Posta Zrt. vagy a GLS Futárszolgálat) munkatársai kézbesítik. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8.00–17.00 óra között. Szállítási címként célszerű olyan címet megadni, ahol a megjelölt napszakban a kézbesítőt folyamatosan fogadni tudják.

Áruházunk működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő esetleges további kérdések esetén az üzemeltető adatai között megadott elérhetőségeinken és a honlap Kapcsolat űrlapját használva rendelkezésére állunk.

9. Postán történő átvétellel kapcsolatos információk

A postai küldemény megsérülését, vagy megsemmisülését a kézbesítéskor, a kézbesítési okiraton azonnal jeleznie kell. Ennek elmulasztása jogvesztéssel jár. Kézbesítési okirat hiányában, a küldeményre vonatkozó egyéb okirattal a posta felé jogvesztő határidőn belül – vagyis a feladás napjától számított 6 hónapon belül – a kárt jeleznie kell.

10. Elállás joga

A távollevők között kötött szerződésekről szóló, 45/2014. kormányrendelet szabályozása értelmében a jelen pont rendelkezései kizárólag a fogyasztónak minősülő vásárló esetében alkalmazhatóak. A fogyasztó a webáruházban megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 munkanapon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Amennyiben a fogyasztó él elállási jogával, úgy ezt az üzemeltetővel egyértelmű írásbeli nyilatkozatban köteles közölni (postán ajánlott tértivevényes küldeményben, vagy e-mailben). Az üzemeltető az elállási nyilatkozat kézhezvételét követően haladéktalanul köteles azt visszaigazolni a fogyasztó felé. A fogyasztó elállása esetén a megrendelt terméket köteles elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül az üzemeltetőnek visszaküldeni.

Elállás esetén a vevő köteles a kérdéses termékeket azok biztonságát, sérülésmentességét megfelelően biztosító csomagolásban (legalább olyan csomagolásban, amelyben az ő részére kézbesítve lett), ajánlott küldeményként visszaküldeni a szolgáltató részére. Elállás esetén a vevő a termékkel együtt a vonatkozó számlát is köteles a szolgáltató részére visszaküldeni.

Amennyiben a fogyasztó elállási jogát gyakorolja, úgy az erre vonatkozó nyilatkozat kézhezvételét követő 14 napon belül köteles az üzemeltető a fogyasztónak az általa teljesített fizetéseket visszatéríteni, beleértve a szállítás díját is. Ez alól kivétel, ha a fogyasztó olyan fuvarozási módot választott, amely többletköltséggel jár, és amely a szokásos fuvarozástól eltérő. A szolgáltatónak a visszafizetési kötelezettségét mindaddig nem kell teljesítenie, amíg a szolgáltatott terméket vissza nem kapta, vagy amíg a fogyasztó hitelt érdemlő igazolását a termék visszaküldéséről nem kapta meg. A két időpont közötti eltérés esetén az üzemeltető a korábbi időpontot kell, hogy figyelembe vegye.

A csomag cégünkhöz történő beérkezését követően, videó kamerával rögzítésre kerül a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása. Erre az esetleges későbbiekben történő félreértések elkerülése végett van szükség. (például, hogy a visszaküldött termék sérült, vagy hiányos volt)

Nem illeti meg a fogyasztót az elállási jog:

  • olyan termék esetén, melynek ára a vállalkozás által nem irányítható pénzpiaci mozgásoktól, ingadozásoktól függ.
  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet kifejezetten a fogyasztó kérésére, az ő által szabott igények alapján egyedi kérésének megfelelően került előállításra,
  • olyan termék esetében, amelynél a fogyasztó kifejezett kérésének tesz eleget az üzemeltető sürgős javítási munkáknál

11. Szavatosság

A szolgáltatott termék hibája esetén az üzemeltetővel szemben kellékszavatossági igény érvényesítésének van helye a Ptk. 6:159–167. §-i szerint.

Amennyiben a webáruházban megvásárolt termék már a vásárláskor hibás volt, és ez a hiba a vásárlást követően derül ki, úgy a szolgáltató köteles a vevő szavatossági igényét teljesíteni.

A Szolgáltató csak akkor köteles a szavatossági igényt teljesíteni, ha a termék már a vásárláskor is hibás volt. Ha a hiba a termék vásárlását követő 6 hónapon belül jelentkezik, akkor vélelmezni kell, hogy a hiba már a vásárláskor is fennállt, kivéve, ha a szolgáltató az ellenkezőjét bizonyítani tudja. Amennyiben a hiba a vásárlást követő 6 hónapon túl jelentkezik, úgy a vevő köteles bizonyítani, hogy a hiba már a vásárláskor is fennállt. Szolgáltató csak ebben az esetben köteles a szavatossági igényt teljesíteni. A szavatossági igényre és annak teljesítésére egyebekben a Polgári törvénykönyvnek a hibás teljesítésre vonatkozó rendelkezései az irányadók.

A hibás termék kijavítása céljából kérjük, hogy küldjék meg részünkre a hibás terméket (a termék összes darabját), illetve a vásárlásra vonatkozóan kiállított számla másolatát is. Amennyiben a dokumentumot a vevő nem tudja bemutatni, és a kijavításra visszaküldött termékről egyébként nem egyértelmű, hogy az a szolgáltató által értékesített termék, úgy a szolgáltató nem köteles a szavatossági igényt teljesíteni. 

12. Panaszok intézése

Az üzemeltető a panaszról jegyzőkönyvet köteles felvenni,az üzemeltető adatai között megjelölt helyen, és a panaszt a felvétel napjától számított öt évig, az arra adott válasszal együtt megőrizni. Az üzemeltető a hozzá érkezett panaszt a beérkezésétől számított 30 napon belül megvizsgálja és arra érdemi választ kell, hogy adjon. Amennyiben panaszra az üzemeltető elutasító választ ad, azt írásban meg kell indokolnia. Az üzemeltetővel kötött szerződéséből eredő jogviták elsősorban békés úton, megállapodással a felek között, vagy a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatóság előtt intézhetők. Amennyiben ezek nem vezetnek eredményre, marad a felek számára a bírósági út.

13. Adatkezelés

Az üzemeltető a webáruház a használata során a rendelkezésére bocsátott személyes adatokat bizalmasan kezeli, és nem adja ki kívülálló harmadik személy számára, kivéve abban az esetben amennyiben az alvállalkozója (pl: futárszolgálat) számára a megrendelés teljesítéséhez ez szükséges.

A webáruház böngészése folyamán technikai információk kerülnek rögzítésre statisztikai célokból. (IP cím, látogatás időtartama, stb). Ezen adatokat az üzemeltető kizárólag jogilag hitelesen indokolt, és alátámasztott esetben adja át a hatóságok részére. A szolgáltatás igénybevételéhez cookie-k engedélyezése szükséges. Amennyiben nem szeretné engedélyezni a cookie-k használatát, letilthatja a böngészője beállításaiban. Cookie-k tiltása esetén a szolgáltatás bizonyos elemei csak részben, vagy egyáltalán nem használhatóak. A cookie egy olyan fájl, amelyet a szerver küld a felhasználó böngészőjének, és amelyet a felhasználó számítógépe tárol. A cookie-ban személyes adat nem kerül tárolásra. A megrendelés folyamán rögzített adatokat az üzemeltető a megrendelés teljesítéséhez használja fel. Az egyes informatikai rendszerek által, a webáruház oldalain leadott megrendelésből készült számla adatai a rendelés leadása folyamán megadott adatokkal rögzítésre, és tárolásra kerülnek a hatályos számviteli törvényben meghatározott időszakra. A webáruház böngészése illetve a regisztráció folyamán biztosított hírlevél feliratkozás során megadott adatokat az üzemeltető bizalmasan kezeli, leiratkozás kérhető a megadott elérhetőségek valamelyikén. Adatai törlését, módosítását bármikor kérheti írásban.

A megrendeléssel kezdődő eljárás során a 2011. évi CXII. törvény rendelkezései az irányadók, a szolgáltató adatkezelési tájékoztatója a honlapon érhető el.

14. Egyéb rendelkezések

A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a Ptk (2013.évi V. törvény), fogyasztói szerződéseknél a távollevők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. kormányrendelet rendelkezései az irányadók.

Mellékletek

  1. Adatkezelési tájékoztató: https://zsuzsifizio.hu/gdpr/
  2. Elállási nyilatkozatminta: lásd alább.

Elállási nyilatkozat minta

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén kell kitölteni)

Címzett: Szűcs-Balázs Zsuzsanna ev.

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Megrendelés azonosítója: (ide a rendelésszámot kell beírni)

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

Kelt:

A fenti minta alapján megírt Elállási nyilatkozatot e-mailben a következő címre kell küldeni: info@zsuzsifizio.hu